Thomas Ginn is oprichter van Cling Film. Hij volgde een studie aan de kunstacademie AKV |St. Joost en heeft recentelijk zijn Bachelor of Arts in Filmwetenschappen aan de UvA behaald. Thomas is een duizendpoot: hij heeft de volledige Adobe Suite in de vingers, en kan ook regisseren, programmeren en websites bouwen.
Cling Film is gespecialiseerd in mediaproductie in brede zin: van traditionele filmopdrachten tot transmediale ervaringen, van branded content tot online ontdekkingstochten. We hebben een ruime ervaring met projecten op het gebied van audiovisuele media.
Cling Film is een bedrijf dat in alle opdrachten een uitdaging ziet. Hoe breng je iets het gunstigst in beeld? Hoe kunnen we een transmediale campagne bouwen rondom product X? Kunnen we website en film elkaar laten versterken? Hoe prikkelen we gebruikers? U kunt ons benaderen voor elke opdracht op mediagebied. Cling Film beschikt namelijk over een uitgebreide poel van young media professionals. Voor iedere klus hebben we de juiste mensen tot onze beschikking. Een website met filmcontent? Geen probleem. Bedrijfsfilm? We gaan voor u aan de slag. Transmediale ontdekkingstocht? Consider it done.
Het aantal kinderen in Nederland met een officiële diagnose voor een psychiatrische stoornis is in de laatste jaren explosief gestegen[1]. Denk aan diagnoses voor ADHD, PDD-NOS, Anti-Sociaal, Manisch-depressief, ADD, Borderline, Bipolair en nog vele andere stoornissen.
De vraag is: Zegt dat iets over onze kinderen of over onze maatschappij?
Betekent het dat onze kinderen moeilijker geworden zijn? Of dat zij het in deze tijd en maatschappij moeilijker hebben om tot hun recht te komen en goed te kunnen participeren? De vraag is dan; is dat erg, hoe komt dat en wat kunnen wij daar aan doen?
Wanneer een diagnose een kind verder helpt en belemmeringen oplost, dan kan waarschijnlijk niemand daar iets op tegen hebben. Maar wanneer een diagnose juist belemmeringen veroorzaakt, waardoor een kind niet goed kan participeren in onze samenleving, dan lijkt het niet verstandig te vroeg, te snel en te hard een uitsluitend medische diagnose te geven.
Hoe komt het nu dat we in deze tijd zo’n enorme toename van kinderen met psychiatrische diagnoses zien? Dat is een complexe vraag omdat veel factoren daar invloed op hebben. Denk aan veranderende opvoedstijlen, onderwijssystemen, overheidsbeleid, visies vanuit de wetenschap, nieuwe media-ontwikkelingen en een actieve farmaceutische industrie.