Campagne
De campagne ‘Gun kinderen hun eigen label!’ is een initiatief van de Nationale Academie voor Media & Maatschappij, een idealistisch instituut dat zich richt op het onderzoeken en analyseren van mediaontwikkelingen en de consequenties voor onze maatschappij.
Voor meer informatie over de Academie, zie http://www.mediaenmaatschappij.nl/index.php/academie/academie
De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:
Campagnefilm ‘Gun kinderen hun eigen label’
Regisseur: Thomas Ginn van Cling Film
Producer: Rebecca Smaak
Opnamen: Studio GO1, Amsterdam
Campagne posters:
Er zijn 5 verschillende posters ontworpen die allemaal gratis te downloaden zijn via deze link.
Idee en tekst: Liesbeth Hop
Ontwerp: Jos de Jong, Copycentre Alkmaar
Campagnewebsite
Concept en teksten: Liesbeth Hop
Ontwerp en uitvoering: Jeroen van der Haas
Hosting: VIP Internet
Expertbijeenkomst op donderdag 22 januari 2015 in Nieuwspoort Den Haag
Op donderdag 22 januari 2015 zal van 14.00 – 16.00 uur een expertbijeenkomst plaatsvinden in de Aristo Zalen te Utrecht, voor jeugdprofessionals uit het onderwijs, jeugdzorg en voor beleidsmakers van de gemeentelijke, provinciale en rijksoverheid.
Dhr. Dr. Bruno Vanobbergen, Kinderrechten Commissaris van het Vlaamse Parlement zal de in België zeer succesvolle campagne ‘DRUK’ presenteren, bestaande uit een tweetal documentaires, een beleidsadviesrapport en de boekjes Indruk en Proefdruk met daarin reacties van kinderen en jongeren en bewustzijnsoefeningen voor jeugdprofessionals en beleidsmakers.
Deelname is kosteloos en voor alle aanwezigen zal een exemplaar van het totale DRUK campagnepakket beschikbaar zijn, inclusief de DVD met de documentaires.
Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar tijdens deze expertbijeenkomst, dus meldt u zich spoedig aan.